FAQ ANEB ČASTO KLADENÉ DOTAZY


 Co je Komplexní odbavení?

  • Komplexní odbavení je souhrn důležitých informací pro Vaši dovolenou včetně letenky u zájezdů leteckých nebo jízdenky u zájezdů autobusových, ubytovací voucher (poukaz) pro potvrzení ubytování a dalších Vámi zakoupených služeb.

Kde najdu časy odletů a příletů letadla?

  • V Komplexním odbavení v kolonce Odlety a přílety/ Departures and arrivals je uveden název letiště, datum a čas odletu a příletu a v posledním sloupci je číslo letu ve tvaru: dvoumístný kód letecké společnosti Smartwings: QS a 4 místné číslo letu např.: 1380.

Kdy dostanu odbavení k zájezdu?

  • Komplexní odbavení/ Pokyny na cestu obdržíte přibližne týden před plánovaným odjezdem na dovolenou.

Zájezd jsme zakoupili u obchodního zástupce CK ANCORA?

  • Odbavení/ Pokyny budou odeslány na email prodejce nebo pokud jste při sepisování Smlouvy o zájezdu uvedli vaši emailovou adresu, budou zaslány i na Vámi uvedený email, nebo si je můžete vyzvednout u prodejce zájezdu nebo v CK Ancora.

Co když jsem neuvedl svou emailovou adresu při koupi zájezdu?

  • Komplexní odbavení/ Pokyny na cestu budou k vyzvednutí u prodejce zájezdu, u kterého jste si zájezd zakoupili.

Jak je zasíláno Komplexní odbavení/ pokyny na cestu u last minute zájezdů?

  • Pokyny jsou zasílány vždy po obdržení platby na účet cestovní kanceláře Ancora na email objednavatele.

Kdy se mám dostavit k odbavení na letišti?

  • K odbavení na letišti se dostavte 2,5-2 hodiny před plánovaným odletem. Další důležité informace pro Váš let můžete nastudovat na stránkách Smartwings zde.

Jak postupovat při odbavení na letišti tzv. CHECK IN?

  • Na informační tabuli v odletové hale letiště vyhledejte destinaci a číslo Vašeho letu uvedené v Komplexním odbavení. Předložte obsluze přepážky své cestovní doklady, podle kterých si Vás vyhledá v interním seznamu zaslaného CK ANCORA na společnost SMARTWINGS. Položte  zavadla k odbavení na pohyblivý pás vedle odbavovací přepážky. Zavadlo bude zváženo, označeno a  obsluha Vám předá potvrzení o převzetí zavazadla a palubní vstupenku s číslem vchodu (Gate) k letadlu a číslem sedadla.

Kde se mohu seznámit s podmínkami přepravy letecké  společnosti Smartwings?

  • Odkaz na cestovní informace  letecké společnosti Smartwings naleznete zde.

Co se považuje za cestovní doklad?

  • Jako cestovní doklad můžete použít platný občanský průkaz nebo cestovní pas. Odkaz na podrobnější informace týkající se cestovních dokladů občanů ČR naleznete na tomto odkazu zde.

Jaké cestovní doklady potřebuji pro cestu do Turecka a Egypta?

  • Potřebujete platný cestovní pas. Další informace pro vycestování do Turecka najdete na stránkách Ministerstva zahraničních věcí (MZV) zde. Pro vycestování do Egypta potřebujete platný cestovní pas, další informace najdete na stránkách MZV zde.

Jaké cestovní doklady potřebuji pro cestu do Itálie, Rakouska, Bulharska, Řecka, Španělska a Portugalska?

  • Potřebujete platný cestovní pas nebo občanský průkaz (novější typ se strojově čitelnými údaji).

Kolik zavazadel mohu mít v zavazadlovém prostoru?

  • CK Ancora spolupracuje se společností Smartwings, kde u každé zakoupené letenky můžete mít 1 kus zavazadla o max. hmotnosti 23 kg, jeden kus kabinového zavazadla o celkové hmotnosti do 8 kg a např.kabelku nebo laptop do 3kg.

Jaká jsou pravidla pro kabinové zavazadlo?

  • Každý cestující může mít 1 kabinové zavazadlo do 8 kg o maximální délce 56 cm, šířce 45 cm a hloubce 25 cm.

Jaké věci nemohu mít u sebe během letu?

  • Nesmíte mít u sebe zbraně, střelivo, nože, nůžky, pilníčky, hračky odpovídající skutečným útočným zbraním a všechny další bodné a sečné předměty.

Jaké jsou podmínky pro přepravu tekutin v příručním zavazadle u společnosti Smartwings?

  • Na palubu letadla si smíte vzít pouze minimální množství tekutin. V příručním zavazadle může mít každý cestující jednotlivé tekutiny a gely v obalech do maximálního objemu 100 ml. Všechna balení musí být umístěna v jednom průhledném uzavíratelném plastovém sáčku o maximálním objemu 1 litru. Doporučená velikost plastového sáčku je 18 cm x 20 cm.

Jaké občerstvení je dostupné na palubě letadla Smartwings?

  • Na palubě je možný tzv. Buy on Board, kde si můžete zakoupit malé občerstvení, nápoje a snacky.

Jak se dostaneme z letiště do hotelu a zpět?

  • Delegáti cestovní kanceláře ANCORA budou zajišťovat organizaci transferu z/na letiště do/z hotelu.

Jaké jsou podmínky ubytování tzv check-in/ check-out?

  • Pokoj je k dispozici obvykle po 14. hodině a poslední den je nutné opustit pokoj zpravidla mezi 10 a 12 hodinou. 

Jaké pojištění bych měl mít při cestě do zahraničí?

  • Doporučujeme mít komplexní cestovní pojištění (odkaz pro info zde), které zahrnuje pojištění při náhlém onemocnění, úrazu, proti ztrátě osobních věcí, zavazadel, šperků, peněz, dokladů, ale také při nemožnosti odjet na dovolenou tzv. storna zájezdu.

Jak přepravit dětský kočárek?

  • Kočárek zabalte do přepravního obalu nebo fólie. Můžete si ho vzít až k nástupní bráně, kde ho předáte personálu k naložení do nákladového prostoru. Po přistání bude vydán na přepážce nadměrných zavazadel, na pásu s odbavenými zavazadly nebo přímo u letadla, v závislosti na letišti. Více informací Vám sdělí palubní personál.
  • Pokud kočárek ve složeném stavu splňuje rozměrový a hmotnostní limit kabinového zavazadla (55x45x25 cm, 8 kg), můžete si ho vzít také na palubu. V takovém případě však kočárek nahrazuje standardní kabinové zavazadlo a musí být rovněž zabalen.

Můžu vzít do letadla dětskou výživu?

  • Ano, můžete ji mít v lahvičce do 200 ml. Pracovníci bezpečnostní kontroly vás však mohou požádat, abyste ji v jejich přítomnosti ochutnali.

Je možné použít v letadle dětskou sedačku?

  • Ano, ale pouze pokud je certifikována pro leteckou dopravu a máte pro ni zajištěné volné sedadlo.

Mohu si vzít na palubu letadla společnosti Smartwings hudební nástroj?

  • Hudební nástroje mohou být také přepraveny jako běžné příruční zavazadlo, pokud jejich rozměry včetně obalu nepřesáhnou 90x35x20 cm a hmotnost 8 kg.

Mohu jako těhotná cestovat letadlem? 

  • Ano, do 34. týdne těhotenství (do 28. týdne u vícečetných těhotenství). Mějte však vždy u sebe těhotenský průkaz, abyste mohla prokázat stádium těhotenství. Po 34. týdnu těhotenství již přeprava není možná. Podrobnější informace naleznete na stránkách Smartwings zde.

Moje zavazadlo nepřiletělo !

  • Ihned po příletu, prosím, kontaktujte přepážku zavazadel, kde vyplníte Property Irregularity Report (PIR). Uschovejte si palubní vstupenku a zavazadlový lístek.
  • O náhradu škody můžete požádat přes online reklamační formulář odkaz zde.
  • Další důležité informace o přepravě zavazadel najdete na stránkách Smartwings zde.

Co si sbalit do kabinového zavazadla? 

  • Doporučujeme si sbalit potřebné léky a oblečení na alespoň 1 den po příletu. Doklady a cenosti mějte vždy u sebe, nenechávejte je v odbaveném zavazadle.

Jak je to s dětmi zapsanými v občanském průkaze? 

  • Občanský průkaz je brán jako cestovní doklad pouze pro jeho držitele, nikoli pro děti v něm zapsané. Děti mladší 15 let mohou do Bulharska, Itálie, Portugalska, Rakouska, Řecka, Španělska cestovat na vlastní občanský průkaz. Další informace pro cestování s dětmi naleznete zde.
Přihlášení k odběru novinek (newsletteru) zadejte

Nevíte si rady

s výběrem Vaší dovolené?

Neváhejte nás kontaktovat

Online katalog leteckých zájezdů na sezónu 2024.

Prolistovat nebo stáhnout zde

Upřednostňujete při koupi zájezdu

spíše osobní kontakt s prodejcem?

Navštivte některého z našich partnerů
Na těchto webových stránkách jsou k vylepšování služeb využívány soubory cookies.