ODBAVENÍ NA LETIŠTI - TZV. CHECK IN

K odbavení na letišti se dostavte minimálně 2 hodiny před plánovaným odletem. V Praze na letišti Václav Havla se klienti dostaví přímo k odbavovací přepážce na příslušný terminál - Terminál 1 (pro non-Schengenské lety) nebo Terminál 2 (pro Schengenské lety), v Brně a Ostravě jsou odbavovací přepážky v odletové hale.

LETECKÁ DOPRAVA

Na základě mezinárodních předpisů a úmluv běžných v letecké přepravě si letecká společnost vyhrazuje právo bez předchozího upozornění změnit typ letadla, čas odletu, letový plán nebo se dát zastoupit jiným leteckým dopravcem. Uvedené změny nezakládají zákazníkovi právo odstoupit od smlouvy. Přesné časy odletů a příletů budou uvedeny v Komplexním odbavní. Na letištích v Bulharsku, Řecku, Madeiře, Turecku a v Egyptě budete očekáváni delegáty, kteří s Vámi odjedou do pobytových míst.

AKTUÁLNÍ PŘEPRAVNÍ PODMÍNKY PRO CESTUJÍCÍ A ZAVAZADLA LETECKÉ SPOLEČNOSTI TRAVEL SERVICE A SMARTWINGS ZDE 

POSTUP PŘI REKLAMACI ZAVAZADEL - TRAVEL SERVICE/SMARTWINGS NYNÍ POUZE ONLINE ZDE

DÉLKA ZÁJEZDU

Do celkového počtu dní jsou započítány i dny určené na přepravu. U leteckých zájezdů je část prvního a posledního dne vyhrazena také k zajištění letecké přepravy, čekání na odbavení v letištní hale, transferů z letiště do místa pobytu a zpět a organizačních záležitostí souvisejících s ubytováním. Je třeba vzít na vědomí, že v tomto smyslu nelze tyto dny považovat za dny plnohodnotného rekreačního pobytu a tudíž reklamovat případnou kompenzaci za zkrácení pobytu.

MÍSTA V LETADLE

Na základě objednávky klienta a následném potvrzení od letecké společnosti Smartwings, je možno garantovat po uhrazení příplatku téměř jakékoliv místo v letadle. V nabídce jsou:

PREMIUM SEATS (1. - 3. řada, 4. řada sedadla ABC a exitové řady - sedačky u nouzových východů = exitů). Z bezpečnostních důvodů nesmí být obsazovány dětmi do 12 let, osobami staršími či fyzicky slabými, osobami tělesně či mentálně postiženými. V případě, že cestující si tato místa rezervují a nebudou splňovat podmínky pro přepravu na místech u nouzových východů, mohou být personálem usazeni na jiná místa. V tomto případě nárok na reklamaci nevzniká.

STANDARD SEATS (ostatní sedadla). Je možno vybrat jekékoliv sedadlo dle aktuální volné nabídky. Vhodné pro klienty, kteří chtějí mít jistotu usazení vedle sebe nebo např. u okýnka či uličky.

 

ZAVAZADLA DO ZAVAZADLOVÉHO PROSTORU

Při přepravě s leteckou společností Smartwings je povolená váha 1 ks zapsaného zavazadla 23 kg na osobu plus jeden kus příručního kabinového zavazadla na osobu do 8 kg o maximální délce 56 cm, maximální šířce 45 cm a maximální hloubce 25 cm. Sdružování zavazadel v rámci rodiny nebo společných cestujících již nebude možné. Každá osoba může přepravit 1 ks zapsaného zavazadla a 1 ks kabinového zavazadla. Stále je možné si připlatit nadváhu zavazadla do 32 kg.

 

Opatřete každé zavazadlo vně i uvnitř jmenovkou s kontaktní adresou v místě příletu. Zavazadla i zipy uzamkněte. Peníze, osobní doklady, šperky a předměty z drahých kovů, léky, klíče, mobilní telefony, dioptrické a sluneční brýle, videokamery, fotoaparáty a jiné elektronické přístroje, obchodovatelné a cenné papíry, křehké předměty nebo zkazitelné zboží lze přepravovat v omezeném množství pouze v kabinovém příručním zavazadle. Při jejich ztrátě neponese dopravce žádnou zodpovědnost! Podle platných mezinárodních předpisů nesmí mít cestující u sebe zbraně, střelivo, nože, nůžky, pilníčky, hračky odpovídající skutečným útočným zbraním (např. pistole, granáty) a všechny další předměty bodné a sečné povahy. Tyto předměty musí být uloženy v zapsaném zavazadle.

PŘÍRUČNÍ ZAVAZADLA

Pravidla se týkají pouze příručních zavazadel a omezují množství tekutin, které je možné vzít s sebou na palubu letadla. Na palubě letadla je povoleno pouze jedno příruční zavazadlo na osobu. Cestující mohou mít u sebe pouze malé množství tekutin (max 100ml, nebo méně), které se vejdou do průhledného plastikového sáčku (o velikosti 18cm x 20cm). Tekutinami jsou míněny gely, parfémy, šampóny, sprchové gely, obaly se stlačenými tekutinami - pěna na holení, deodoranty, pasty včetně zubní, a všechny ostatní přípravky stejné, nebo podobné konzistence.

OBČERSTVENÍ NA PALUBĚ

Během všech letů je na palubě možný tzv. Buy on Board (na palubě letadla je můžete zakoupit malé občerstvení – alkoholické a nealkoholické nápoje, snacky atd.).

U všech letů s leteckou společností Smartwings:
Pro děti do 1,99 let je možné zakoupit stravu tzv. Baby meal (obsahuje zeleninový příkrm, ovocný nápoj, 1 kus ovoce) – 200 Kč / jeden směr, 400 Kč / oba směry.

Možnost dalších služeb za příplatek - ceny na vyžádání u cestovní kanceláře ANCORA: přeprava sportovního vybavení různého typu, nadrozměrná zavazadla, sedadlo navíc, bohatší catering atd.

PŘEPRAVA TĚHOTNÝCH ŽEN

Přeprava těhotných žen je možná pouze při splnění následujících požadavků:

1. Klientka musí vždy předat dopravci formulář tzv. Travel Clearance - potvrzení od lékaře, že je schopná letecké přepravy. Tento formulář ke stažení zde. Je nezbytné mít na cestu tento formulář ve dvou vyhotoveních - na cestu tam i zpět.
2. K přepravě jsou přijmuty pouze: těhotné ženy v období od 26. - 34. týdne u jednočetného těhotenství a těhotné ženy v období od 20. - 28. týdne u vícečetného těhotenství.
3. K přepravě nejsou akceptovány těhotné ženy po 34. týdnu u jednočetného těhotenství a těhotné ženy po 28. týdnu u vícečetného těhotenství.

FORMULÁŘ TRAVEL CLEARANCE
Případy, kdy je požadován ze zdravotních důvodů vyplněný formulář tzv. TRAVEL CLEARANCE bližší info ZDE

ASISTENCE NA LETIŠTI PŘI ODBAVENÍ HANDICAPOVANÝCH KLIENTŮ A PŘEPRAVA KLIENTŮ NA VOZÍKU

Klienti vyžadující speciální péči nebo asistenci na letišti prosíme o nahlášení této skutečnosti do smlouvy o zájezdu. Mezi tyto klienty patří osoby se zrakovým či sluchovým postižením nebo klienti na vozíčku. Přeprava vozíčkářů - bez problému lze přepravit klienty na mechanickém či elektrickém invalidním vozíku. Pozn. u elektrického invalidního vozíku musí být odpojena baterie (suchá nebo gelová). Elektrický invalidní vozík na tzv. mokré baterie nelze přepravit. Bližší informace ZDE.

ZTRÁTA ZAVAZADEL BĚHEM LETECKÉ PŘEPRAVY

Přes veškerou péči, kterou letecké společnosti věnují bezpečné a spolehlivé přepravě zavazadel, vyjímečně dochází během přepravy k poškození, ztrátě či vykradení Vašeho zavazadla. S ohledem na skutečnost, že na základě mezinárodních úmluv nese odpovědnost za veškerá zavazadla v průběhu přepravy letecký dopravce, považujeme za potřebné Vás seznámit s postupem při vyřízení reklamace NOVĚ POUZE ONLINE. Postup při reklamaci nebo ztrátě zavazadla ZDE.

Ke kladnému vyřízení Vaší reklamace je nutné dodat:
- jednoduchý průvodní dopis se žádostí o kompenzaci, který bude obsahovat: jméno, adresu, telefon a číslo bankovního účtu, na který má být případná finanční částka vyplacena
- originál PIR protokolu (doklad o reklamaci zavazadla z letiště). Do originálu protokolu není možné zasahovat ani vpisovat žádné poznámky.
- originál letenky (část, která zůstává klientovi)
- originál zavazadlového lístku - štítek
- je nezbytné, aby cestující předložil útržek palubní vstupenky, letenka je bohužel nedostačující
- kopie dokladu z opravny (cena opravy), případně originál "Potvrzení o neopravitelnosti"
- kopie účtenky za zavazadlo, ze které bude patrná cena zavazadla a jeho stáří
- seznam odcizených věcí s uvedenou cenou, doloženou účtenkou
- rezervační číslo zájezdu nebo kopie cestovní smlouvy
- dopravce nezodpovídá za obsah zavazadla

Uvedené podklady je nutné zadat ONLINE ZDE přímo příslušnému leteckému dopravci, aby je mohl postoupit své pojišťovně.

Dopravce neodpovídá za obsah zavazadla!

Je možnost i finančního odškodnění v případě nedoručeného zavazadla.

Případné připojištění zavazadel sjednané společně s Vaší cestovní smlouvou se bohužel na poškození zavazadel během letecké přepravy nevztahuje.

JAKÁKOLIV REKLAMACE ZAVAZADEL NELZE UPLATNIT PÍSEMNĚ KLASICKOU POŠTOU NEBO EMAILEM - POUZE ONLINE ZDE NA TOMTO ODKAZE

Přihlaste se k odběru novinek

Nevíte si rady

s výběrem Vaší dovolené?

Neváhejte nás kontaktovat

Online katalog leteckých zájezdů na sezónu 2024.

Prolistovat nebo stáhnout zde

Upřednostňujete při koupi zájezdu

spíše osobní kontakt s prodejcem?

Navštivte některého z našich partnerů
Na těchto webových stránkách jsou k vylepšování služeb využívány soubory cookies.